søndag 3. februar 2013

Faens bedritne møkkakulde!!!


Forbanna kulde!!!!

Jeg kunne her skrevet et saftig innlegg om hvor jææævla sur jeg er for at det skal bli så forbanna kaldt til helga.. Men så tenkte jeg at det er litt oppbrukt… Jeg begynner å komme litt mer i harmoni med dette faenskapet også referert til som vær J Det plaskregner og blåser, okei så propper jeg ørene, lenser båten med jevne mellomrom, og tenker om lekkasjen at pytt pytt.. Det er jo bare vann J og så lenge skuta flyter og jeg ikke må svømme ut om morran, så er det bra :)

Og når det tempen synker til under minus 5… Okei hva kan jeg gjøre? Annet enn å banne høyt, senke temperaturen om bord til 3-4 grader og campe hos mutteren, søs eller besteforeldre.. Det e noe som ikkje stemmer her… jeg klarer ikke å få tempen opp når det kryper ned til minus 10 og under.. Da er det noe som ikke stemmer… Det blir så kaldt om bord.. Varmeapparatet, en Eberspracher 5kw vannvarmer bruker en halv vinter og resten av våren på å bli ordentlig varm.. Og ordentlig varmt blir det ikke når jeg bruker den.
Første ganga jeg brukte den i vinter presterte jeg å røyklegge hele havna, en vakker novemberdag, UTEN vind, kaldt og klart, og eksosen la seg som et teppe i havna, til alles store nysgjerrighet.. Gutta på redningsskøyta måtte opp på dekk for å se om deres assistanse var påkrevd. Jeg derimot stod lekkert dandert på flytebrygga og bivånet det hele med stoisk ro J Jeg tok av meg lua for å dokumentere for alle tilskuere at jeg faktisk er blond. Just in case J Jeg tror ikke noen kunne se at jeg var nærmest driteferdig der jeg sto… Og ba til vårherre om at dette her ville gi seg. Det gjorde det.

Til neste vinter blir det investering i presenning, isolasjonsmatter og en eller annen form for en bedre løsning på varmeapparat situasjonen. Eventuelt satser jeg på å ha møtt på en kar jeg kan campere hos i vinterhalvåret J Eventuelt selger jeg hele skiten og flytter til varmere strøk. Mange muligheter for unge kvinner sier nå jeg.


Nei se her??? Hva er dette??? Kan det være sol??? OMG.
Jeg holdt på å tisse på meg av ren og skjær glede da Nelly dukket opp og gav fra seg litt varme.. Snakk om å bli vårkåt!! Jeg ble så lykkelig at jeg smilte fra øre til øre !!! Jeg fikk et lite forvarsel på at snart kommer det vår... :) I grunnen har jeg ganske mye å smile for om dagen!


Vil ønske alle mine followers en vidunderlig uke!!!

Og hvor skal jeg seile til sommeren??? Nordover eller sørover?  Jeg holder på å bli gal av forvirring. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar