tirsdag 16. oktober 2012

Monica fikser ting :)


Dette er et lite innlegg bestående mest av bilder.

Jeg har bestemt meg for å skrive kortere innlegg og heller litt oftere... 

Hver vinter som et ledd i vinterforberedelsene må man ta bort vannet i ute-dusjen. For hvis det fryser og sprekker så er helvete laus!! Så det var forige ukes prosjekt… Nå skulle man tro at det var et innmari enkelt prosjekt å gjennomføre.. Og det er egentlig ganske lett… Men jeg synes det var jækli vanskelig helt frem til jeg hadde gjort det.. da var det lett.. Hadde det ikke vært fordi jeg måtte fly veggimellom i butikker for å finne alle de rette delene, så hadde det vært gjort i en håndvending.. Først gikk jeg på biltema.. og der fant jeg kuleventilen.. Jiiiha!! Og så håpet jeg at jeg kunne finne slangeadapter også.. det hadde de i sortimentet, men det tok to uker å skaffe det.. jeez lissom.. det er jo fjørti Biltema i Norge og det tar 2 uker å skaffe en del lissom!! Og så har jeg vært innom samtlige rørleggere, samt Mekk og et par andre butikker… På rørleggeren i Egersund var de fantastisk skjønne J Dog de solgte ikke rørdeler for så små dimensjoner.. Det skjønner jeg jo.. Jeg tror jeg brukte 90% av tiden på å lete etter ting.. Så kom jeg til Tools butikken J Ikke bare var ekspeditøren dritskjønn!! Han hadde det jeg trengte… Så vips fikk jeg fikset det J




Nå dette er bildet av koblingspunktet for slangen ut til dusjen ute.. Jeg har selvsagt, skrudd av vanntrykket og tømt overflødig vann ut av slangen...
 Se den vakre dingsen der!!! Er den ikke vakker??? Lekker??? Det er en kuleventil påmontert 2 slangeadaptere, ferdigmontert av ingen ringere enn damen på bildet under!!! :)
 OOOH la la, look at that smart woman!!!!
 Yeah, she knows how to work her tools baby!!! ..
 Og se... :) Sånn ser det ut når det er ferdigmontert :) Det betyr at når våren kommer og jeg atter skal begynne å bade ute med påfølgende dusj på badeplattformen, da kan jeg bare vri spaken og vannet kommer fossende :) Så lekkert!!!!!
 Og etterpå.... Da jeg skulle rydde opp, fant jeg denne... Verdens enkleste løsning.. Han forige eier brukte denne og koblet den på som en propp... ca 150 ganger enklere enn det jeg har gjort... Jeg kjente på en enorm frustrasjon over å ha brukt så jævla lang tid på dette prosjektet... men så tenkte jeg..... fuck it.. nå har jeg iallefall kommet over min verktøysangst...
 og til slutt vil jeg presentere dere for mine to elskere.. her avbildet under... Den ene er vindmåleren.. Han er en deilig kar.. Funker hver gang det blåser.. Akkurat der er det bare 9 knops vind... Not muck.. Men den har vært oppi 40 knop mens jeg har eid den... Da var det hot hot hot!!! Den andre er barometeret. OOH I love it!!! Det er svært nøyaktig :) I love it!!! Det er to av mine kjære kjære kjære deilige venner :) Som du kanskje allerede har forstått, har det vært mange lave trykk i sommer... Men nå jeg ser på disse instrumentene så får jeg et lite høytrykk inni meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar